29 ноември 2011

Българските софтуерни специалисти са добър посланик на страната | Джеф де Бест, вицепрезидент на Johnson Controls Electronics, пред Капитал Daily - Капитал

| Джеф де Бест, вицепрезидент на Johnson Controls Electronics, пред Капитал Daily - Капитал: През 2001 г., когато в компанията са взели решение да инвестират в развоен център в София, не сте работили за компанията. Все пак имате ли представа защо е избрана България?
- Преди две години, когато заех сегашната си позиция, погледнах картата, на която са отбелязани всички наши центрове за проучване и производство, и се учудих, като видях отметката върху София. Попитах: "Защо сме там?" Не с лоши чувства, просто ми стана интересно. Беше ми обяснено, че в България университетите подготвят студенти с добри познания за създаването на софтуера, които, след като минат и обучението в различните фирми, стават отлични специалисти. Това е било първото, което е привлякло Johnson Controls в България. За последните две години, откакто заемам настоящата си позиция, се убеждавам, че тук има професионалисти както по отношение на създаването на софтуер, така и по електрическите системи, механиката и хора, които могат да тестват различните продукти.

Доволни ли сте от този избор от днешна гледна точка?
- Абсолютно. Аз съм обиколил всички наши звена в цял свят. В който и технически център да съм отишъл, там има български специалисти. За мен това означава, че в България има не само подготвени специалисти, но и хора, които искат да се развиват, любопитни са да видят различни части на света. Български софтуерни специалисти съм виждал и в Северен Китай посред люта зима и в Западен Китай при адска жега. Специалисти от вашата страна съм срещал също в нашите звена в Западна Европа, САЩ и т.н. Навсякъде те отиват със своите способности и са добри посланици на България, защото са компетентни, демонстрират желание да работят в екип и показват съпричастност към целите на компанията. Бих казал, че искам повече българи да работят за нас.
...

Колко хора работят за вас в София?
В момента даваме работа на 550 души – инженери и специалисти. Догодина планираме да назначим още 60, предимно инженери.

- Sent using Google Toolbar

Няма коментари: