"Тази седмица в Обединеното кралство бе представен доклад за електонното правителство там. В страната с едни от най-добрите обществени онлайн услуги се готвят за нов качествен и количествен скок в цифровото пространство, който сигурно ще направи въжделенията на българските граждани за по-малко бюрокрация и проблеми в контактите с Държавната администрация да изглеждат като абсурд от отминала епоха.
Марта Лейн Фокс, наричана „цифровата шампионка' на правителството на Обединеното кралство, призовава за революция в начина, по който то се занимава с обществените въпроси онлайн. В доклада си тя твърди, че обществените услуги трябва да предоставят по-високо качество и по-удобни 24/7 услуги за потребителите. Както и че 30 на сто от правителствените контакти за предоставяне на услуги трябва да бъдат пренасочени към цифрови канали. Подобен ход е в състояние да достави годишно брутно спестяване на повече от £ 1.3 млрд., достигащо до £2.2 млрд., ако 50 на сто от контактите се изместят към цифровата среда.
Нейният доклад препоръчва сайтът Directgov да стане място за всички правителствени транзакции - от изплащане на обезщетения до събирането на данък кола - но с начини да се въведе култура на обслужване в обществения сектор.
Лейн Фокс казва още: 'В продължение на години фирмите използват цифрови комуникации за подобряване на услугите и ангажираността си към потребителите. Правителството трябва да се възползва от по-отворени, гъвкави и по-евтини цифрови технологии за предоставяне на опростени и по-ефективни цифрови услуги за потребителите, особено за групите в неравностойно положение, които са едни от най-големите потребители на административни услуги.
Тя контрастира процеса на кандидатстване за студентски заем, който завършва с отпечатване и подписване на документ от 30 страници, с простотата на резервиране на полет.
'Но това е само началото. Правителството трябва да погледне към по-драматични мерки, като обединяване и отваряне на информация и услуги към други организации, за да могат те да предложат реални подобрения за потребителите, данъкоплатците, бизнеса и гражданите в Обединеното кралство.“
Тя предлага също да бъде назначен в Кабинета изпълнителен директор Digital and Information, който трябва да управлява промяната и да обедини съществуващите екипи, работещи в тази област.
Марта Лейн Фокс добавя още: 'Чрез Race Online 2012 г. сега ние имаме над 800 партньори, обещаващи да помогнат почти 1,8 милиона нови хора да се възползват от предимствата на по-удобни интернет услуги до края на годината на Олимпиадата.“ Според нея преодоляването на цифровото разделение' е ключов икономически приоритет.
В коментар по доклада й министър Франсис Мод пък заявява, че е 'абсурдно', че много полезни възможности не са достъпни онлайн. 'Няма извинение да не направим висококачествените онлайн услуги подразбиращо се решение за хората, които се нуждаят от административни услуги.'
Той заявява още, че е 'неудобно, скъпо, разточително и нелепо', че някои полезни приложни форми не са на разположение онлайн и че са необходими големите промени, за 'персонализиране' на държавните услуги, както и за ограничаване на ненужните.
'Това не означава, че ще се откажем от групи, които е по-малко вероятно да получат достъп до интернет - добавя той. - Ние признаваме, че не можем да оставим някой по-назад. Всяка една държавна услуга трябва да бъде на разположение на всички - без значение дали са онлайн или не.'
В доклада се набиват още думи като 'фрагментация, дублиране и бюрокрация'. Може би е добре българското правителство да се запознае обстойно с този доклад и да предприеме необходимото, за да престане да обслужва българските граждани 'неудобно, скъпо, разточително и нелепо'.
- Sent using Google Toolbar"
Мемоарите на Меркел: Как да опитомим Тръмп?
Преди 3 часа
Няма коментари:
Публикуване на коментар