Преглед на статия: "Две думи убиват новаторството
Изисквайки доказателства, че една идея ще проработи, шефовете неволно потискат иновациите
Роджър Мартин, Дженифър Рийл
Имало едно време много голяма банка. Главният й изпълнителен директор искал по-добре да обслужва своите най-добри клиенти и наел консултанти, които да му кажат какво да направи.
По това време много голямата банка обслужвала богатите си клиенти във великолепни офиси за частно банкиране в централните клонове. Консултантите установили, че много от тези заможни клиенти - адвокати, директори и съдружници - не били привлекателни клиенти. Те избирали прости услуги и били хем взискателни, хем чувствителни към цената.
Но консултантите открили друг сегмент с висока чиста стойност, който не бил напълно обслужен: предприемачи и съдружници от по-малки фирми. Тези хора имали разнообразни нужди като ипотеки за домовете си и инвестиционните си имоти, както и инвеститорски споразумения за многостранни съдружия. Но не искали да скачат от един банков специалист на друг, за да свършат работа или да карат до елегантен офис пълен с високи столове и облицовани с дърво стени, за които се плаща с техните такси. Вместо това искали интегрирано, персонализирано обслужване в техните квартали без разделение между търговските и личните им банкови услуги.
На крайната среща консултантите представили стратегия, изградена около този нов сегмент. След като обобщили, главният изпълнителен директор попитал: 'Някои други големи банки правили ли са го?' Водещият консултант отговорил весело: 'Не, сър, вие ще сте първият', убеден, че това ще осигури сделката.
Не бил дори близо. Главният изпълнителен директор убил идеята на секундата. И конкурентите на много голямата банка живели щастливо навеки.
Иновацията е убивана с двете най-смъртоносни думи в бизнеса: Докажи го."
Мемоарите на Меркел: Как да опитомим Тръмп?
Преди 3 часа
Няма коментари:
Публикуване на коментар