30 септември 2009

[CCICMT:795] Мобилният телефон става портфейл

Демонстрация на първите у нас плащания чрез мобилен телефон направиха на 30 септември представители на технологичния оператор СЕП България АД – създател на първата мрежа за електронни услуги в България.

Това стана възможно след успешно включване на мобилния оператор GLOBUL и търговските банки Алианц Банк България и Пощенска Банка в технологичната платформа на мрежата.

Те са първите участници, обявили своята готовност за предлагане на новите услуги за мобилни плащания. Мрежата за електронни услуги е отворена за всички български банки и мобилни оператори. Така се елиминира необходимостта от значителни инвестиции и се спестяват усилията за популяризиране на новите електронни услуги сред потребителите по отделно от всеки участник.

По време на демонстрацията, СЕП заедно със своите партньори, обяви началото на пазарен пилот с потребители и готовност за включване на търговци в мрежата. Триста служители от компаниите-участници ще бъдат първите потребители на територията на град София.

Те ще имат възможност да извършват реални плащания с операции за мобилни преводи, справки за текущ баланс, плащане на задължения и предплатени е-ваучери към GLOBUL. Това е последната стъпка преди масовото лансиране на услугите за клиенти, което се очаква да започне в края на 2009 година.

Радваме се, че можем едновременно да обявим новината за пилота и да приветстваме първите включени търговци - веригата ресторанти KFC на Самекс ЕООД и електронния магазин за книги Пингвините, заяви на проведената демонстрация Атанас Шарков – главен оперативен директор на СЕП България АД.

Очакваме интересът на търговците към възможностите на услугите за мобилни плащания да расте. Вярваме, че търговците ще откликнат на желанието на потребителите за нови мобилни услуги и ще се възползват от предимствата на електронното обслужване, допълни Шарков.

Новите електронни услуги за потребителите съчетават високо ниво на защита с удобство, бързина и максимална леснота на употреба. Без инвестиции, само чрез подмяна на СИМ картата, клиентите получават 3 услуги - „Мобилен портфейл", безплатен „Електронен подпис" и възможност за управление на банкови сметки и осъществяване на платежни операции с финансовата услуга „Мобилно банкиране". Така всеки мобилен телефон се превръща в универсално средство за достъп до електронни услуги, които клиентите може да ползват навсякъде и по всяко време.

Системата за електронни плащания е първият проект в България за електронни услуги, който се разработва съвместно с участието на мобилни оператори и банки. Проектът е уникален за Югоизточна Европа и до момента подобни услуги са реализирани в Япония, Великобритания, Ирландия, Италия, Франция и Германия.


-

Няма коментари: