09 септември 2009

[CCICMT:786] promeni MS

Приеха промени в Устройствен правилник на МС

09.09.2009 12:33
БГНЕС

Правителството одобри новия Устройствен правилник на Министерския съвет и на неговата администрация, съобщиха от правителствената пресслужба. Документът урежда структурата и организацията на работата на Министерския съвет и на администрацията на правителството при спазване на разпоредбите на Закона за администрацията и във връзка с промените в структурата на МС, приети от Народното събрание. Оптимизира се организацията на работата. Общата численост на служителите става 405 души, заедно със звената от закритото МДААР. По-съществените промени от сега съществуващите структури на политическия кабинет на министър-председателя и на администрацията на Министерския съвет са следните: Връзките с обществеността на министър-председателя и на Министерския съвет се осъществяват от звено към политическия кабинет на министър- председателя, ръководено от съветник към кабинета, а не от дирекция в специализираната администрация на Министерския съвет. Към главния секретар на Министерския съвет се създава звено за регионална координация, което ще поеме функциите на закритото Министерство на държавната администрация и административната реформа в частта им относно регионалната координация и произвеждането на избори. Общата администрация на Министерския съвет се състои от дирекция „Правителствена канцелария", дирекция „Бюджет, финанси и човешки ресурси", дирекция „Управление на собствеността и административно-стопански дейности" и дирекция „Правителствен протокол". Съществуващата в момента дирекция „Бюджет и административни дейности" се разделя на дирекция „Управление на собствеността и административно-стопански дейности" и дирекция „Бюджет, финанси и човешки ресурси". В дейността на последната дирекция изрично са включени функциите по предварителен финансов контрол за законосъобразност съгласно Закона за финансовото управление и контрол. В двете дирекции се вливат съответно дирекция „Информационни и комуникационни системи" и дирекция „Човешки ресурси". С цел изпълнение на Постановление № 194 на Министерския съвет от 2009 г. за уреждане на правоотношенията във връзка със закриването на Министерството на държавната администрация и административната реформа, съгласно което дейността по контрола по Закона за държавния служител преминава към администрацията на Министерския съвет, към дирекция „Главен инспекторат" с длъжностното разписание се създава отдел, който ще бъде натоварен с тези функции. Създава се дирекция „Държавна администрация", която поема функциите по управление на човешките ресурси и организационно развитие на административните структури в държавната администрация. В тази дирекция се влива дирекция „Стратегическо планиране и управление" с част от сегашните й функции. Дейността по подпомагане на административното регулиране на стопанската дейност, която също преминава от закритото министерство, се поема от дирекция „Икономическа и социална политика". Дейността по взаимодействие с международните финансови институции преминава от дирекция „Координация по въпросите на Европейския съюз и взаимодействие с международните финансови институции" към Министерството на финансите. Дейността в областта на етническите и демографските въпроси преминава към Министерството на труда и социалната политика, като в Министерския съвет се създава Секретариат на Националния съвет за сътрудничество по етническите и демографските въпроси. Дейността по процесуалното представителство пред съдебните институции на Европейския съюз преминава от администрацията на Министерския съвет към Министерството на външните работи. Дейността по координация на борбата с правонарушенията, засягащи финансовите интереси на Европейските общности, преминава от администрацията на Министерския съвет към Министерството на вътрешните работи. Във връзка с въпросите за управлението на средствата от Европейския съюз в администрацията на Министерския съвет се създават три нови дирекции: „Програмиране на развитието", „Мониторинг и контрол на изпълнението на програмите за развитие" и „Информационно осигуряване на програмите за развитие". Към администрацията на Министерския съвет преминава дейността във връзка със стратегическата референтна рамка, координация на изпълнението на програмите и проектите със средства от Европейския съюз и мониторинга на оценката. Функциите на дирекция „Координация и контрол върху дейностите по управлението на средствата от Европейския съюз" преминават към посочените нови дирекции. Закриват се две юридически лица - редакция „Нормативни актове" и Центъра за преводи и редакции, които са второстепенни разпоредители с бюджетни кредити по бюджета на Министерския съвет. Редакция „Нормативни актове" публикува актовете на хартиен носител, но това публикуване няма правно значение и последици, различни от публикуването им в което и да е друго издание. Всички останали публикации на нормативните актове в електронен вид или на хартиен носител се извършват от търговски дружества и тази дейност няма място в държавната администрация. Центърът за преводи и редакции бе създаден с цел обслужване с преводи и редакции на директивите и регламентите на Европейския съюз в предприсъединителния период. След като България стана член на Европейския съюз, преводите на европейските актове се извършват от съответната служба на Европейската комисия в Люксембург и няма необходимост от съществуването на подобна структура. С документа се правят и изменения в Постановление № 194 на Министерския съвет от 2009 г. за уреждане на правоотношенията във връзка със закриването на Министерството на държавната администрация и административната реформа. Те са свързани с намаляване на щатните бройки, които преминават към отделните администрации; преминаване на дейността във връзка с организационно-техническата подготовка на изборите към администрацията на Министерския съвет; преминаване на функциите по отношение на електронното управление и административното обслужване по електронен път към Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията. Във връзка със закриването на Министерството на държавната администрация и административната реформа се променя Постановление № 118 от 1993 г. за използването на недвижими имоти на Министерския съвет. Урежда се преминаването на дейности със съответните щатни бройки без да се увеличава общата численост на персонала, което няма да доведе до необходимост от осигуряване на допълнителни бюджетни средства за изпълнението му./БГНЕС /

Няма коментари: