18 август 2009

Портал за обществени поръчки подпомага участниците в процеса

Портал за обществени поръчки подпомага участниците в процеса

Печат
вторник, 18 август 2009 / Прочетено 15 пъти
Агенцията по обществени поръчки (АОП) стартира Портал за обществени поръчки, който е в подкрепа на възложители и на изпълнители. Процесът на електронно възлагане на обществени поръчки предлага и възможността за получаване на документацията по електронен път. Услугата по ползване на регистъра се предоставя на участниците в процедурите за възлагане на обществени поръчки.

По този начин фирмите-кандидатки ще имат възможност да спестят време и усилия, особено в случаите, когато възложителят на обществената поръчка е от друго населено място.
Разработването на портала е резултат от изпълнение на дейностите по проект "Добри практики и ефективно партньорство в областта на обществените поръчки", осъществяван с финансовата подкрепа на Оперативна програма "Административен капацитет", съфинансирана от Европейския съюз, чрез Европейския социален фонд. Достъпът до него е свободен чрез интернет на адрес: www.aop.bg.
Упълномощените потребители на Регистъра на обществените поръчки (РОП) могат да публикуват електронно документацията след избор на съответната преписка. Преди да бъде публикувана, възложителят има право да избере дали да бъде получена от всички желаещи или ще се предостави след заявяване на интерес от страна на кандидата и/или заплащане на определена сума. След публикацията в сайта документацията не може да бъде променяна. Възложителят може да добавя разяснения, видими за всички, в случай че документацията се предоставя свободно, или само за тези, на които възложителят е разрешил достъп след заявяване на интерес.
В комуникацията си с кандидатите възложителят също може да задава уточняващи въпроси и да получава отговори. Обменът на информация се осъществява и визуализира чрез Портала за обществени поръчки.
Във функцията за разширено търсене е добавена възможността за селектиране на поръчките с налична електронна документация.
Предоставянето на електронна документация е важна крачка в реализиране на напълно електронна комуникация между възложителя и изпълнителя в процеса на възлагане на обществени поръчки, информира изданието на Българска търговско-промишлена палата Инфобизнес.
Порталът предлага и друга нова услуга - възможност за публикуване на т.нар. "малки обяви". Упълномощените потребители на Регистъра имат възможност да публикуват обяви, чиято стойност e под праговете на чл.2 от Наредбата за възлагане на малки обществени поръчки (НВМОП), т.е в случаите, когато възложителите могат да не провеждат процедура, но са задължени да съберат не по-малко от 3 ценови оферти.
Извършени са и промени в Регистъра на обществените поръчки и приложния софтуер "Редактор на форми" съгласно изисванията на Закона за електронния подпис и електронните документи. Всеки документ, изпратен за публикуване в РОП се подписва с електронен подпис, като се прави он-лайн проверка на валидността на цифровия подпис.
Порталът за обществени поръчки осигурява и възможност на възложителите сами да управляват и редактират т.нар. "портлети" с индивидуализирана информация. Тази услуга е достъпна за възложители, които имат упълномощени потребители в РОП.
В прозореца "Представяне на възложителя" всяка организация може да предостави разнообразна информация за себе си и своята дейност, включително презентации, снимков материал, разнообразни линкове и др. По този начин се подпомагат възложителите, които нямат средства или възможност да изградят и поддържат свои интернет страници, както и такива, които искат допълнително да популяризират функциите и дейността си.
Обновените функиционални възможности на Портала за обществени поръчки целят улесняване процеса на възлагане на обществени поръчки, както и осигуряването на публичност и прозрачност в по-висока степен.
Посредством подобрените възможности на Портала, възложителите вече имат възможност за активна роля, чрез участие в информационните процеси, свързани с обявяваните и възлагани от тях обществени поръчки.

Няма коментари: