Computerworld.bg: ЕК създаде изисквания за интелигентните RFID етикети: "ЕК създаде изисквания за интелигентните RFID етикети
Етикетът трябва да бъде деактивиран в крайния пункт за продажба, освен ако потребителят изрично не поиска да бъде запазен
Европейската комисия създаде код за поведение на компанииите, използващи радиоидентификация (RFID етикети), който би трябвало да запази личната неприкосновеност на гражданите и да позволи по-бързото проникване на новата технология.
Около 2,2 млрд. RFID етикети са продадени в света през миналата година, една трета от които в Европа. Те са вградени в широк кръг от продукти, включително контейнери и смарткарти, използвани за плащане на магистрални такси.
Комисията очаква употребата на RFID етикети да нарасне 5 пъти през следващото десетилетие, като идентификатори ще бъдат добавяни към масовите потребителски стоки като автобусни карти, хладилници и дори дрехи.
Има „ясен икономически потенциал' в използването на RFID чипове, които позволяват комуникацията между обекти, заяви комисарят за информационното общество Вивиан Рединг. Тя добави обаче, че европейските граждани „никога не трябва да остават неинформирани за новата технология.'
Правилата за поведение, създадени от ЕК, са под формата на формална препоръка към националните правителства и бяха одобрени от индустрията.
„Вече имаме яснота и работна рамка, в която производителите и търговците могат да започнат или да разширят внедряването на RFID, така че да осигурят предимствата на тази технология на потребителите в Европа', казва Мигел Лопера, изпълнителен директор на GS1 EPCglobal, организация, рекламираща RFID стандартите.
Някои компании са отложили разработката на RFID базирани приложения, тъй като знаеха, че комисията подготвя подобна препоръка, казва Лопера. Потребителите вече ще се възползват от по-ниските цени, по-голяма наличност от продукти, по-бързи доставки, както и от следпродажбени ползи като по-бързи сервизни поправки и връщане на дефектирали продукти, добавя Лопера.
Препоръката на ЕК вижда бял свят след проточили се доста време консултации с групи за защита на личните данни, потребителски групи, търговски вериги и производители на интелигентни чипове. Тя е създадена да потисне страховете, че новите идентификатори могат да бъдат използвани за проследяване движението на потребителите или компрометиране на техните лични данни. В препоръката са залегнали 4 основни принципа, които всички компании, използващи или правещи RFID чипове, трябва да спазват:
- Чипът в RFID съвместим продукт трябва автоматично да се деактивира в точката за продажба веднага след като продуктът е купен от клиент, освен ако потребителят изрично не поиска идентификаторът да остане активен.
- Компаниите и властите, използващи смарт чипове, трябва да дават на потребителите ясна и проста информация, така че те да разберат дали се използват личните им данни, какъв тип данни се събират (като име, адрес и дата на раждане) и за каква цел. Те също трябва да предоставят ясни указания за разпознаване на четците, т.е. устройствата, които четат информацията, записана в смарт чиповете.
- Асоциациите на търговците трябва да промотират запознаването на потребителите с продуктите, съдържащи смарт чипове чрез употреба на общовалиден знак, показващ къде продуктите използват технологията.
- Компаниите и властите трябва да проучат влиянието върху защитата на личните данни преди да използват смарт чиповете. Тези оценки, прегледани повторно от националните ведомства по защита на личните данни, трябва да гарантират, че персоналните данни са сигурно и добре защитени.
Препоръката на Еврокомисията не специфицира как RFID етикетите трябва да бъдат премахнати след деактивирането им."
Мемоарите на Меркел: Как да опитомим Тръмп?
Преди 3 часа
Няма коментари:
Публикуване на коментар