Служителите, които персонализират десктопа на компютъра си, разкриват несъзнателно данни за себе си, съобщи в. "Дейли телеграф".
Изследване върху психологията на десктопа, извършено за новата операционно система на Майкрософт Windows Vista, показва, че анализът на компютърните екрани е ключ за разгадаване на личността, навиците и амбициите на ползвателите.
Въз основа на строежа на десктопа психоложката Дона Досън различава 6 типа личности. Те са: патриархален; индивидуалистичен; амбициозен; егоцентричен; артистичен и общителен.
Според Досън десктоп, гъмжащ от разпръснати по екрана икони, говори, че собственикът на компютъра е неорганизиран, разсеян и е склонен да изпуска най-важното.
Прекалено голям брой икони показва, че ползвателят е максималист и се товари със задачи или че не е сигурен в себе си и иска непрекъснато да се доказва.
При равномерно разпределени икони в двете страни на екрана ползвателят цени равновесието, има чувство за мярка и остава хладнокръвен в сложни ситуации. Освен това е организиран и мрази хаоса.
Десктоп с много редове от икони говори за човек, който иска всички и всичко да контролира и винаги да е "отгоре", но същевременно разкрива и лека склонност към дезорганизация.
Снимките на десктопа, изобразяващи "минала слава" пък разкриват егоцентризъм, жажда за власт и тщеславие.
Уолпейпър с лични снимки говори за силно емоционален характер и пристрастията на ползвателя.
Любящият родител, например, често слага снимки на детето или децата си, а запаленият пътешественик - изглед от екзотична страна.
Снимки на приятели върху уолпейпъра показват, че ползвателят е популярен, сърдечен и общителен.
Ясносиният уолпейпър сочи, че собственикът на компютъра е затворен, срамежлив, сдържан и не обича да обсъжда живота си с околните. БТА
Няма коментари:
Публикуване на коментар